به‌روز شده در: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
مدیرکل شرکت پست استان اصفهان:
مدیرکل پست استان اصفهان با اشاره به اینکه طی 10 ماهه نخست امسال 12 میلیون مرسوله وارد استان و 14 میلیون مرسوله از استان خارج‌شده است، گفت: پیاده‌سازی دولت الکترونیک نیازمند برخی زیرساخت‌ها ازجمله استانداردسازی نشانی‌ها است.
کد خبر: ۷۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷



به گزارش سایت خبری تحلیلی اصفهان24_  مدیرکل پست استان اصفهان پس از تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر انقلاب اسلامی به تشریح اقدامات به‌عمل‌آمده در این شرکت طی سه سال گذشته از دولت یازدهم و ارائه و تشریح برنامه‌های آتی این اداره کل پرداخت و با توضیح مختصری در رابطه با تاریخ پست و ورود این سازمان به چهارمین مرحله از مراحل پیشرفت پست در ایران گفت: ما دوران جدیدی را در حیات نوین شرکت ملی پست ایران آغاز کردیم و وارد مرحله چهارم این شرکت ملی شده‌ایم. اگر بنا را بر تقسیم‌بندی این تاریخ بگذاریم باید از حدود 4000 سال پیش در دوران هخامنشیان به‌عنوان اولین دوره تا زمان صدارت امیرکبیر در سال 1297 هجری قمری یاد کنیم و پس‌ازآن از زمان امیرکبیر که این اداره سازوکاری قانونی در قامت اداره یافت و نضج گرفت تا سال 1367 که شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با تصویب مجلس شورای اسلامی ایران شکل گرفت و این روند تا 23 مردادماه 1395 که شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران با ابلاغ ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت و آغاز حیات جدید این شرکت رقم خورد که بر اساس اساسنامه جدید خدمات و فعالیت‌های مرتبط با این حوزه تشریح شد.

مدیرکل پست استان اصفهان با اشاره به اینکه طی 10 ماهه نخست امسال 12 میلیون مرسوله وارد استان و 14 میلیون مرسوله از استان خارج‌شده است، گفت: پیاده‌سازی دولت الکترونیک نیازمند برخی زیرساخت‌ها ازجمله استانداردسازی نشانی‌ها است.

رجالی اظهار داشت: ساماندهی تجارت الکترونیک، حمل‌ونقل بار، ارائه خدمات پایه پستی به شهروندان و طرح کلان ملی جی نف ازجمله مسئولیت‌های پست است.

وی با تأکید بر اینکه با تلاش‌های صورت گرفته اساس‌نامه شرکت ملی پست تصویب و در مرحله اجرا قرار گرفت، بیان داشت: به‌طورقطع نگاه امروز پست با نگاه دیروز آن تغییر کرده، زیرا رویکرد پست، رویکردی قدرتمند و نوین برای ارائه خدمت باکیفیت به همه ایرانیان است.

 

اپراتورهای جدید پستی، تهدید یا فرصتی برای شکوفایی خلاقیت پست دولتی

مدیرکل پست استان اصفهان به‌اضافه شدن دو کاربر پست در دو سال اخیر به پست اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: در این راستا توانستیم خدمات را به‌صورت بهتر به مردم ارائه دهیم و شرکت ملی پست به‌عنوان اپراتور نخست برای افزایش کیفیت این وظیفه را متقبل شده است.

وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای عملی شدن اساسنامه انجام‌شده است، تأکید کرد: از این طریق سرعت اقدامات بین‌المللی خود را افزایش می‌دهیم و خود را با شرایط بین‌المللی همسو کنیم.

رجالی با تأکید بر اینکه پست باید زیرساخت‌های لازم و توانمندی خود را افزایش دهد، تصریح کرد: 7 سرویس به 26 سرویس برای ارائه خدمت به مردم در دولت یازدهم ارتقاءیافته است.

به گفته وی، عملکرد استان اصفهان در پست عادی رشد 95 درصدی افزایش‌یافته است، افزود: همچنین درزمینهٔ پست سفارشی 46 درصد، پست ویژه 17 درصد افزایش و سرویس امانات و بسته‌ها نیز رشد 20 درصد داشته‌ایم.

مدیرکل پست استان اصفهان بابیان اینکه در این دولت موضوع اصلاح ساختار و مدیریت هزینه، توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و خدمات الکترونیک صورت گرفت، گفت: همچنین پروژه‌های عمرانی و فعالیت‌های علمی پژوهشی را نیز در پست انجام داده‌ایم.

وی با تأکید بر اینکه توسعه روابط و همکاری بخش بین‌المللی یکی دیگر از اقدامات پست است، اظهار داشت: تجهیز مرکز مبادلات استان با پست خارجه در اولویت قرارگرفته است به‌گونه‌ای که اکنون می‌توانیم مرسولات خارجه را نیز وارد کنیم.

رجالی اطلاع‌رسانی الکترونیکی از طریق پرتال اداره پست را یکی دیگر از موارد ارائه خدمات پستی، اعلام کرد و گفت: در این راستا زیرساخت‌های پست مبتنی بر فاوا است. همچنین در درگاه اینترنتی می‌توان با واردکردن بارکد از ارسال مرسولات آگاه شد.

وی بابیان اینکه بحث اجرا و طراحی نرم‌افزار تحت وب را در پست داشته‌ایم، گفت: در دفاتر پیشخوان شهری و روستایی نرم‌افزار تحت وب نصب‌شده است همچنین سامانه یکپارچه مبادله پستی در پست اصفهان انجام شد به‌گونه‌ای که 35 مرکز مبادله در استان اصفهان به این سامانه مجهز شده‌اند در حال حاضر 734 واحد پستی، سامانه تحت وب‌دارند.

اصفهان، نخستین ارائه‌دهنده توکن‌های سخت‌افزاری در کشور است

به گفته مدیرکل پست استان اصفهان با اشاره به اینکه نخستین استانی هستیم که در دفاتر خود استفاده از توکن‌های سخت‌افزاری جهت ارائه خدمات پستی از روی مرسولات سفارشی را در سطح کشور انجام داده‌ایم.

وی تجهیز کامیون‌ها به GPS در طول مسیر از مبدأ به مقصد را از دیگر اقدامات اداره کل پست استان اعلام کرد و بیان داشت: همچنین بخش مجهز کردن نامه‌رسان، کنترل هوشمند و مجهز کردن 245 نفر از موضعیم را نیز داشته‌ایم.

رجالی همچنین به حذف تمبر اشاره کرد و گفت: در سال اقتصاد مقاومتی حذف تمبر اثرات خوبی را به‌جا گذاشته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یک هزار و 16 واحد دولتی و خصوصی در مساحتی بالغ‌بر 105 کیلومترمربع واحدهای پستی استان را تشکیل می‌دهند، اضافه کرد: به ازای هر 4802 نفر، یک واحد پست در استان وجود دارد و تعداد نیروهای انسانی نیز 683 نفر است.

وی با اعلام اینکه پست استان اصفهان طی ارزیابی‌های صورت گرفته در رتبه نخست به لحاظ کیفیت کار در سطح کشور قرارگرفته است، گفت: 22 وب‌سرویس فعالیت‌های اداره پست را کنترل می‌کنند.

مدیرکل پست استان اصفهان در ادامه در خصوص وضعیت مرسوله‌های پستی در 10 ماهه امسال، اظهار داشت: در 10 ماهه نخست امسال 12 میلیون مرسوله به استان اصفهان وارد و همچنین 14 میلیون مرسوله نیز در این مدت از استان خارج شد.

به گفته وی، به‌طور متوسط روزانه 49 هزار مرسوله به استان وارد و 45 هزار مرسوله از استان خارج می‌شود.

رجالی همچنین با اشاره به اینکه از آذر سال 92، معادل 605 هزار سند مالکیت در استان اصفهان توزیع‌شده است، بیان داشت: توزیع این تعداد سند مالکیت، کاهش 10 میلیون سفر شهری، آلودگی هوا و سلامت اداری را به همراه داشته است.

وی بابیان اینکه 780 هزار فقره ترافیک برای ثبت‌اسناد و 547 هزار فقره ترافیک برای ثبت‌احوال انجام داده‌ایم، اظهار داشت: همچنین برای اداره امور مالیاتی نیز 788 هزار خدمات الکترونیک صورت گرفته است.

 

شعار محوری اداره کل پست اصفهان: سال تحول، تکامل و رقابت پستی

مدیرکل پست استان اصفهان با تأکید بر اینکه 35 هزار فقره ترافیک برای فنی و حرفه‌ای در تولید و ترویج مدارک داشته‌ایم، گفت: در تأمین اجتماعی نیز 106 هزار فقره ترافیک انجام شد همچنین با اداره کل محیط‌زیست نیز درزمینهٔ صدور پروانه شکار قرارداد داریم. هدف از انجام این ترافیک‌ها، کاهش تردد و بحث ارتقاء سلامت اداری است.

وی به اجرای کلبه الکترونیک درزمینهٔ الکترونیکی کردن کارهای پستی اشاره و تأکید کرد: این کلبه 12 هزار عضو فعال دارد و در استان اصفهان برای نخستین بار شروع‌شده است.

رجالی بابیان اینکه در 10 ماهه سال جاری حدود سه هزار تمبر شخصی توسط پست انجام‌شده است، ادامه داد: یکی دیگر از زمینه‌های سرویس‌دهی پست، به ناجا تشخیص هویت است که در 41 هزار فقره به ناجا کمک کردیم. همچنین درزمینهٔ مخابرات 5 میلیون قبض در این مدت صادرشده است.

وی به ترافیک 77 هزار فقره پست‌بانک اشاره کرد و گفت: سهم استعلامات از طریق پست برای پزشکی قانونی در 17 هزار فقره بوده و برای دانشگاه اصفهان سه هزار فقره مدرک صادرشده است.

رجالی با ابراز امیدواری نسبت به ارتقا جایگاه پست اصفهان، گفت: پست درزمینهٔ بهسازی و نوسازی دفاتر پستی در مناطق روستایی و شهری اقدامات مؤثری انجام داده و در این خصوص از ظرفیت بخش خصوصی نیز استفاده کرده است.

وی تأکید کرد: در نظر داریم به‌عنوان نخستین استان موضوع دولت الکترونیک را پیاده کنیم البته تحقق جی نف نیازمند برخی اقدامات ازجمله استانداردسازی نشانی‌ها است.

به گفته وی، تاکنون یک‌میلیون و 430 هزار ساختمان شهری به این سیستم مجهز شده‌اند.

مدیرکل پست استان اصفهان با اشاره به اینکه 30 درصد معابر استان نام نداشته همچنین 42 درصد اماکن نیز پلاک کد پستی 10 رقمی شهرداری ندارند، اظهار داشت: این‌یکی از بزرگ‌ترین مشکلات پست است.

وی بابیان اینکه شهرداری باید درزمینهٔ نصب پلاک‌کوبی 107 شهرستان اصفهان اقدام کند، افزود: کمیته تخصصی نشانه و نقشه در استان دنبال می‌شود که در آن علاوه بر اداره پست، شهرداری و استانداری نیز همکاری دارند.

به گفته رجالی، سامانه یکپارچه مدیریت املاک در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از طریق پست اجرا می‌شود.

در پایان رجالی با تقدیر و تشکر از کلیۀ کارکنان شرکت پست استان اصفهان اضافه کرد:

امیدوارم با حضور این دو اپراتور بتوانیم در محیطی رقابتی شاهد شکوفایی هرچه بیشتر توانایی‌های شرکت ملی پست باشیم.

انتهای پیام/.

نام:
ایمیل:
* نظر: